A csapatod küldetésének felfedezése

Ebben a témában leginkább Simon Sinek munkásságát ajánlom a figyelmedbe. Elsőként talán a következő TED videót érdemes megnézned, amiben azt járja körül, hogy “Hogyan ösztönöznek cselekvésre a nagy vezetők?”. Konkrét példákat vizsgálva arra jut, hogy az olyan kiemelkedő cégek, mint pl. az Apple nem a “Mit?” vagy a “Hogyan?” kérdésre építenek, hanem a “Miért?”-re.

A “Miért?” kérdés ebben az esetben azt jelenti, hogy mi a cél, mi az ok, miben hiszel? Pl. mi célt szolgál a céged, miért kelsz fel reggel az ágyból, miért kéne törődni veletek bárkinek?

Sok cégnek, sőt, talán a legtöbb cégnek nem igazán egyértelmű erre a kérdésre a válasza, ezért sem igazán tud hatékonyan inspirálni és kommunikálni, mert nincs meg az a szilárd alap, amire azt építhetné.

Hogy találd meg a csapatod, a céged miértjét?

Sinek a kipróbált módszerét a “Találd meg a miérted!” című könyvében írja le, ami alapján – ha végigviszed a folyamatot – te magad levezényelheted a felfedezést, vagy akár kiadhatod azt egy munkatársadnak is.

Ha ezzel te magad nem bíbelődnél, és nincs olyan munkatársad sem, akire most igazán rá tudnád bízni, külső segítséget is bevonhatsz: keress bizalommal!