Kommunikációs és csapatépítő tréning informatikus csapatoknak

ÁTLAGOS CSAPATBAN:

1+1=2

    • Buktattok már be projektet vagy vesztettetek ügyfelet kommunikációs elcsúszások miatt?

      Mennyit buktatok rajta? Tudjátok-e pontosan, hogy min múlott, és hogy legközelebb már nem követtek el hasonlót? Átlátjátok milyen tényezőkön múlik egy bizalmi kapcsolat felépítése és megtartása?

    • Van tipped a munkaidő hány százaléka folyik el amiatt, mert a munkatársak között kommunikációs elcsúszások vannak?

      Például félreérik egymást. Vagy egy adott hibajelzést a személyük elleni támadásnak értelmeznek. Vagy mert már rejtett ellenszenv vagy konfliktus is kialakult közöttük. Tegyük fel, ha ezen csak 5 százalékot tudnánk javítani, akkor az havi mennyi megtakarítást jelentene a cégeteknek?

      • Volt már úgy, hogy egy jó munkatárs „hirtelen” bejelentette, hogy felmond?

        A vezetőként pedig csak akkor szembesültek vele, amikor már nem volt vissza út. Pedig ha a kommunikációs csatornák tiszták, proaktívak, akkor sokkal hamarabb, még idejében érzékelhetővé válnak az ilyesmik. Akkor se biztos, hogy lehet rá megoldást találni, de legalább esély lesz rá, és mindenképpen hamarabb lehet tudni róla, így felkészülni rá. Mennyibe kerül nálatok egy új munkatárs betanítása?

      • Ha valaki nem teljesít jól, tudjátok hogy érdemes hatékonyan visszajelezni?

        Vagy akár pozitívan visszajelezni? A visszajelzés az egyik legfontosabb kulcs a fejlődéshez, de csak akkor, ha megfelelő formában adják. A nem megfelelő visszajelzés csökkenti a motivációt, a hatékonyságot, és növeli a fluktuációt. Ez pedig már középtávon is jelentősen meglátszik a cég pénzügyi mutatóin is.

      Hivatásom

      Mély meggyőződésem, hogy a kommunikáció, mint az emberi kapcsolódás eszköze egy olyan kulcsképesség, aminek fejlesztése minden életterületen bőségesen megtérülő befektetés. Ezért választottam ezt hivatásom középpontjává, amelyet az általam ismert és kombinált módszertanokkal több szinten tudom támogatni: csoportos formában tréninggel, egyéni formában pedig erre fókuszáló coachinggal.

      Honnan indultam?

      Három évtizedes tapasztalatom van az informatika világában: kocka programozó srácból egyetemi kutatóvá, oktatóvá váltam, és informatikusként számos ipari kutatás-fejlesztési projekten dolgoztam a Szegedi Tudományegyetem Szoftverfejlesztés Tanszékén, és hozzá kapcsolódó cégekben.

      Szakemberből vezető

      Sok informatikai környezetben dolgozóhoz hasonlóan én is azért kaptam vezetői megbízást, mert szakemberként jól teljesítettem. Vezetőként azonban egészen más kihívásokkal is szembe kell nézni, más fajta gondolkodásmódot és kommunikációt igényel. Egy darabig a „hozott lendületből” is lehet jutni, de azon túl tovább növekedni csak tudatos tanulással lehet. Ezt a saját bőröm tapasztaltam meg, a csapatom végül 20-30 főig növekedett, ahol már alvezetői szint is szükséges – ami újabb kihívás kommunikációs szempontból is.

      Konferencia szervezések

      A szorosan vett munka mellett néhány évente megrendeztük Szegeden a Szabad Szoftver Konferenciát, ami több száz fős konferenciává nőtte ki magát. A főszervezőjeként szintén sokféle kommunikációs kihívással kerültem szembe a szponzorokkal, a szolgáltatókkal, az előadókkal, részvevőkkel és az önkéntes szervezőkkel is.

      Oktatói, tréneri tapasztalat

      Mindig is vonzott a oktatás, tanítás. Már egyetemista koromban vállaltam gyakorlatvezetést, utána pedig az egyetemen maradva előbb tanársegédként, majd adjunktusként számos tantárgy oktatása tartozott hozzám, több ezer diák képzéséhez hozzájárulva. A kezdeti frontálisabb jellegű stílustól fokozatosan mentem át az interaktív, aktív és tapasztalati tanulást jobban támogató formák felé. Fontosnak tartom, hogy a tanulás a hasznossága mellett legyen élvezetes is.

      Önismeret

      Mélyen hiszem, hogy mind a munka mind a magánélet területén csak folyamatos önismereti munkával tudunk igazán fejlődni, különösen vezetőként. Én több, mint 20 éve foglalkozok heti-napi szinten önismerettel, és az utóbbi 3 évben pedig ez került a fő fókuszomba, számos olyan módszert megismerve, amivel másokat is tudok mélyebb önismereti továbblendülésekben is segíteni: Ultrarövid Terápia, SzomatoDráma, life és business coaching, stb. Ezek tapasztalatait a tréningeimbe is aktívan beépítem, kérés esetén egyénileg is foglalkozva a csapat kulcsemberivel.

      ÉV OKTATÓI/TRÉNERI TAPASZTALAT

      ÉV INFORMATIKAI TAPASZTALAT

      ÉV ÖNISMERETI TAPASZTALAT

      ÉV VEZETŐI TAPASZTALAT

      Milyen részekből áll a tréning?

        • Előkészítő fázis

          A tréninget megelőzően a vezetőkkel áttekintjük a csapat helyzetét, meghatározzuk a fejlesztési folyamat célkitűzéseit, hangsúlyait és kereteit.

        • Csoportos tréning alkalmak

          Ezek alatt gyakorlatiasan és informatikus szemléletben megismerjük a hatékony kommunikáció fontosabb elméleti háttereit, és kipróbáljuk, gyakoroljuk annak fontos elemeit. Ez a folyamat a kommunikációs fejlesztésen túl a gyakorlatokon keresztül a csapattagokat is közelebb hozzá egymáshoz, így csapatépítő hatása is van.

        • Egyéni fejlesztési alkalmak

          A csapatban lévő helyzettől függően a kulcsemberekkel külön egyéni fejlesztési folyamatokra is van lehetőség, ami az ő személyes elakadásaikra koncentrálva segít továbblépni egy magasabb szintre.

        • Csapatszintű változtatások közös kigondolása

          A csapat szintű gyakorlatba átültetést nagyban elősegíti, ha a vezetőkkel, majd opcionálisan a csapattal is átbeszéljük, hogy a tréning anyagára támaszkodva milyen esetleges változtatásokat lenne érdemes eszközölni a csapat napi működésében.

          Néhány téma a tréningből

          • Szakmai és emberi kapcsolódások építése, fenntartása, tisztítása
          • Kommunikációs stílusok felismerése és kezelése
          • Hatékony pozitív és negatív visszajezlések
          • Kommunikációs blokkok és tévhitek
          • Konfliktushelyzetek megelőzése és kezelése

          Résztvevői vélemények

          A tréningen informatikus példákat és nyelvezetet használok, hogy tudjunk az informatikából már ismert tudásunkra, analógiákra is építeni.

          Erre egy példa a  2022-es Szabad Szoftver Konferencián elhangzott előadásom, amiben az informatika és az önismeret (azon belül is a motiváció) kapcsolatát járom körbe.

          Ha a tréningen nem informatikus munkatárs is részt szeretne venni, akkor kiemelten figyelek arra is, hogy számára is minden érthető legyen.

          A tréningen számos, saját fejlesztésű interaktív eszközzel segítem a kommunikációnk tudatosítását és továbbfejlesztését.

          Erre egy példa ez a videó, és a hozzá kapcsolódó interaktív teszt, amiben három percben bemutatom az alap kommunikációs stílusok (asszertív, agresszív, passzív, manipulatív) rendszerét és azt, hogy miről lehet felismerni őket.

          Kapcsolódó zárt Facebook csoport

          Létrehoztam egy Facebook csoportot, ahova kifejezetten informatikusoknak szánt önismereti és kommunikációs témákban töltök fel anyagokat és tartok élő eladásokat. Ha érdekel, szívesen látlak a csoportban. A csatlakozáshoz mindössze pár kérdésre kell válaszolnod, hogy a csoport tagjainak érdeklődése szerint tudjam alakítani a témákat is.

          A további részletekhez kérlek vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi űrlapon vagy bármelyik elérhetőségemen keresztül!

          Informatikus kommunikációs tréning

          9 + 2 =

          További elérhetőségeim:

              06-30/850-4522

            level@havasiferenc.hu